کد خبر : 28173
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳

انتقاد امام جمعه باشت از بی‌‌انصافی‌ها در تخصیص آب سدها

انتقاد امام جمعه باشت از بی‌‌انصافی‌ها در تخصیص آب سدها

۱۱۴نور امام جمعه شهرستان باشت در خطبه‌های نماز جمعه از بی‌انصافی در استفاده از تخصیص آب سدها به شدت انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری فارس از باشت امام‌جمعه باشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت:در لیالی مبارک قدر همان‌طور که هر عملی مساوی است با ثواب هزار ماه گناهش هم هتک حرمت این

۱۱۴نور

امام جمعه شهرستان باشت در خطبه‌های نماز جمعه از بی‌انصافی در استفاده از تخصیص آب سدها به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت امام‌جمعه باشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت:در لیالی مبارک قدر همان‌طور که هر عملی مساوی است با ثواب هزار ماه گناهش هم هتک حرمت این شب های عزیز است که در پیش داریم.

گنجه‌ای ادامه داد: روز جمهوری اسلامی ایران این امانت الهی به دست تک تک ماست روزی که مردم بعد از انقلاب سال ۵۷ چندماه بعد در سال ۱۳۵۸ در ۱۲ فروردین تشکیل جمهوری اسلامی با شاخصه‌های اسلامی را از طریق صندوق های رای مجددا انتخاب کردند.

وی افزود :ما مسئولین و مردم وارث این انقلابیم در نوع برخوردمان و حرکت و عملکردمان همه در قبال این موهبت الهی مسئول هستیم.

وی عنوان کرد :جالب است بدانید که ۵ ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نهادهای اطلاعاتی آمریکا به دوستان خودشان به کسانی که منافع مشترکی دارند اطلاع داده بودند که نه تنها نشانه ای از انقلاب نیست بلکه در ایران تا ده سال آینده هیچ اتفاقی نخواهد افتاد ولی شما دیدید که وقتی اراده و حضور مردم باشد با دست خالی و شعار الله اکبر رژیمی سرنگون شد که هم از لحاظ اقتصادی،نظامی پشتیبانی‌های سیاسی در بین الملل مطرح بود ولی با یک رهبری الهی و حضور مردم این اتفاق بسیار بزرگ که در مخیله هیچ سیاستمدار کهنه کاری هم نمیگنجید رخ داد‌.

گنجه ای با اشاره به وقایع فلسطین افزود: جمعه هفته آینده روز قدس است ما صحنه هایی از تلویزیون می بینیم می گوییم کاش می توانستیم کمک کنیم روز قدس باید حضور پرشور داشته باشیم قطعا باعث ناامیدی صهیونیسم جهانی و امید ملت فلسطین خواهد شد کار کمی نیست و کار بزرگی است انشاءالله همه شرکت خواهیم کرد‌.

وی خاطرنشان کرد: اما بعد از ۱۸۰ روز جنگ ناجوانمردانه که اسرائیل بر مردم مظلوم غزه تحمیل کرد شما امروز محور مقاومت را می بینید که تبدیل به شبکه مقاومت شده قبلا به صورت خط بود خیلی انسجام و هماهنگی مثل امروز نداشت ولی این طوفان الاقصی باعث شد که این شبکه شکل بگیرد ، حزب الله لبنان ، حشدالشعبی عراق، دولت سوریه، جمهوری اسلامی ایران، انصارالله یمن و بسیاری از گروه های جهادی و مقاومت که امروز شبکه ای را تشکیل دادند در یک تقسیم کار شبکه ای با هوشمندی و البته صبر راهبردی که مقاومت و شبکه مقاومت از خود نشان داده امروز می بینیم که مقاومت در مسیر درستی حرکت میکند.

وی ادامه داد :ظلم زیاد است در واقع ظلم و ستم بسیار زیاد است ولی بالاخره جبهه مقاومت باید با یک صبر و استقامتی این مسئله را پیش ببرد.

خطیب جمعه باشت تصریح کرد :در ماه مبارک رمضان هستیم دعایی که ما میتوانیم کنیم اللهم اصلح کل فاسد من الامور المسلمین.

وی عنوان کرد :نکته دوم در بحث غزه و فلسطین این است که هم متاسفانه جنایت برای اسرائیل عادی شده و هم پذیرش جنایت برای ملت‌های مسلمان و دولت های مسلمان متاسفانه در حال عادی شدن است و امیدواریم فرج واقعی که فرج امام زمان است را خداوند برساند به حق محمد و آل محمد.

گنجه ای با اشاره به شعار سال خاطرنشان کرد :جهش تولید با مشارکت مردم ، جهش تولید یعنی اگر ما تولیدمان فرض بفرمایید ۵۰ درصد ظرفیت بود امسال باید به ۸۰ و ۹۰ درصد ظرفیت برسانیم، جهش باید پیدا کند جهش یعنی یک انتقال سریع و زیاد این را باید در تولید دولتمردان ما عملی کنند اما مشارکت که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند مهم است باید بررسی کنیم مشارکت یعنی چه اولا مقصود این نیست مردم وارد تولید شوند چون تولید کننده زیاد داریم تولید یک امر تخصصی است انسان نمی‌تواند سرمایه اش را در جایی هزینه کند و نتواند مدیریت کند تولید کننده باکیفیت هم زیاد در کشور داریم با این وجود همه تولید کننده های با سابقه هم ممکنه ضربه ببینند.

وی تصریح کرد :مقصود مقام معظم رهبری که فرمودند مشارکت مردم یعنی این فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و صادراتی که اگر مردم میتوانندانجام بدهند به کشورهای دوست و کشورهای که ما با آن‌ها مراوده اقتصادی داریم. یعنی تا جایی که تولید داخل کالای داخلی است مردم باید کالای داخلی را مصرف کنند.

وی عنوان کرد :اما نکته ای که من خدمت شما عرض کنم شعار مقام معظم رهبری باید بومی شود ما هم وظیفه ای داریم هم بیان کنیم و هم تمرین کنیم و هم جاهایی که میتوانیم مشکلات را برطرف و پیگیری کنیم .

گنجه ای عنوان کرد :پروژه کشتارگاه صنعتی است که در ناحیه صنعتی خان احمد شروع شده باید پیگیری شود و به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد :چند طرح داریم که از اوایل سال ۹۰ شروع شده که راکد شدند یکی از آن‌ها طرح آبرسانی به دشت های باشت است.

وی افزود :در کشور ما از دریای عمان و خلیج فارس آب را به کویر منتقل می کنند یعنی صدها کیلومتر انتقال رخ میدهد. ما دو سد داریم وقتی آب از اینجا به بندر لنگه و دشت های خوزستان و بوشهر برای کشاورزی منتقل میشود این مردم حق ندارند آبی که از زاگرس سرچشمه میگیرد در همین زاگرس استفاده کنند .

وی عنوان کرد: گاهی اوقات بعضی از مسئولین پشت تریبون می گویند آقا از بالای سد نمیشود باید بگویم دوره ای گذشت که مردم مسائل را متوجه نشوند از بالای سد نمیشود از خود سد هم نمیشود؟

خطیب جمعه باشت خاطرنشان کرد:منطقه باشت از بندرلنگه ،هندیجان ،ماهشهر و شهرهای خوزستان و بوشهر مسافتش بیشتر است؟

خوب مردم این را متوجه می شوند اگر از بالای سد مجوز آب نیست از پایین سد که میشود ۲۰ کیلومتر هم مسافت این انتقال آب نمی شود این را ما انتظار داریم مسئولین ما با مردم صادق باشند باید حق این مردم ادا شود اگر آبی که از زاگرس سرچشمه می گیرد در زاگرس مصرف شود بارندگی هم بیشتر می شود ولی متاسفانه توجیهاتی بعضی از مسئولین دارند.وی ادامه داد:بحث سد شیو را عنوان میکنند سدی که نه مطالعاتی انجام شده و نه پیمانکاری مشخص شده اگر مثل سد چمشیر بعداز ۲۰ سال به بهره برداری برسد چندین سال طول می کشد که زیر ساخت آن آماده شود درخواست ما از نماینده منتخب از نماینده فعلی ،استاندار و دلسوزان منطقه این است که این مطلب را پبگیری کنند .وی عنوان کرد : دوم طرح گلخانه فدک ۲۰ یا ۳۰ هکتار گلخانه زیرساخت آماده فقط یک مجموعه در آن فعال است و بقیه غیرفعال است .
وی ادامه داد: در هر هکتار حداقل ۱۰ نفر میتواند مشغول به کار شوند انشاءالله که هم دولت در تسهیلات و هم زیر ساخت کمک کند که فقط گاز آن مانده اگر این مجموعه ها آماده شود تسهیلات آماده شود و گاز هم کشیده شود ساخت آن مجموعه های گلخانه ای شاید کمتر از یک ماه طول بکشد .
گنجه ای در پایان گفت:نکته آخر تقارن روز طبیعت با شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی (ع) است وظیفه ما ابلاغ ،تذکر و نصیحت است مردم عزیز شیعه و ولایت مدار هستند پیامبر فرمود من و علی پدران این امت هستیم و حقی که ما به گردن شیعه و مسلمین داریم از حق پدرشان هم بیشتر است سالگرد پدر ما است امیرالمومنین پدر همه عالم است، خدای ناکرده نکند اتفاق نیفتد شیعه امیرالمومنین این روز را فراموش کند و هتک حرمت امیرالمومنین شود .
پایان پیام/فتح اله پوران پور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.