کد خبر : 28491
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰

امیدواریم حج امسال همراه با مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل باشد

امیدواریم حج امسال همراه با مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل باشد

۱۱۴نور امام جمعه باشت گفت: امیدواریم در حج امسال فریاد برائت از مشرکین و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در سرزمین توحیدی سر داده شود. به گزارش خبرگزاری فارس از باشت حجت الاسلام امید گنجه ای در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: دهه‌ای که معروف به دهه کرامت شده است و

۱۱۴نور

امام جمعه باشت گفت: امیدواریم در حج امسال فریاد برائت از مشرکین و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در سرزمین توحیدی سر داده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت حجت الاسلام امید گنجه ای در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: دهه‌ای که معروف به دهه کرامت شده است و چه خوب است که ما شیعیان همانند محرم که ده روز در حزن اهل بیت شرکت می‌کنیم این دهه را با ابتکارات خودمان از جیب خودمان برای اهل بیت(ع) خرج کنیم.دو بزرگواری که شیعه شدن ما مدیون و به یمن قدوم این دو بزرگ معصوم یعنی حضرت امام رضا و حضرت فاطمه معصومه است که وقتی وارد کشور ایران شدند در این مناطق سنی حنفی بودیم ولی به برکت حضور همین امامزادگان واجب التعظیم که شاگردان ائمه بودند ،فرزندان ائمه بودند و علم امامت را از سرچشمه چشیده بودند و اعتقادات ناب را از ائمه یاد گرفته بودند این را به مردم ما منتقل کردند و ما شیعه شدیم.

وی ادامه داد: لذا هر عمامه به سری که می بینید هر فقیهی که می بینید هر عالمی که می بینید به یمن دختر موسی بن جعفر حضرت فاطمه معصومه (س) است که اگر دختران ما قدر خودشان را بدانند این یک درسی است که وجود یک دخترِ معصومه حضرت فاطمه معصومه بنت موسی بن جعفر چنان برکتی دارد که شما هر چه علم فقه علم اعتقادات ،علم کلام ،علم فلسفه ،علم دین در کشور ما و سایر کشورهای شیعه می بینید به برکت حضرت فاطمه معصومه(س) است.

وی عنوان کرد: روز دختر را هم تبریک عرض میکنم روایتی است آنانی که دختر دارند قدر دختران خود را بدانند آنانی که دختر ندارند خداوند دختر به آنان عنایت کند.

وی تصریح کرد: دختران دلسوزند، مددکارند با برکت هستند هر کس یک دختر داشته باشد این دختر بین او و آتش قرار می‌گیرد و پوششی از آتش می‌شود و کسی که دو دختر داشته باشد به واسطه آن آن‌ها وارد بهشت می‌شود و کسی که سه دختر یا سه خواهر داشته باشد جهاد و صدقه مستحبی از او برداشته می‌شود. خطیب جمعه باشت با اشاره به جایگاه والای زن و دختر در اسلام تصریح کرد: نگاه اسلام به دختر را ببینید می گوید پدری که دختر داشته باشد می فرماید این واسطه و پوششی بین او و آتش است این نگاه والای اسلام به جنسی است که در دنیا فمینست‌ها نعره و صدای آن ها گوش عالم را کر کرده است.

وی خاطرنشان کرد:آن حقوقی که اسلام برای دختر و زن قرار داده است همین یک روایت از بین هزاران روایت کفایت میکند بهترین هدیه پدران و مادران رفاقت با دختران و دوست شدن با دختران خودشان است که ان‌شاءالله همینطور باشد.

حجت الاسلام گنجه ای با اشاره به حج ابراهیمی عنوان کرد: یکی از مهم ترین مناسک عبادی در ذی الحجه است حج ابراهیمی این آیین بزرگ و معظم الهی است که خداوند در قرآن میفرماید هر که مستطیع میشود حج بر او واجب است این عبادات را انجام دهد این مناسک توحیدی را ببیند خمیرمایه حج ابراهیمی با توجه به اعمالی که خداوند متعال برای حج قرار داده چیزی جز تببین و آگاهی و هم‌افزایی بندگان خدا نیست.

وی خاطرنشان کرد: از همه رنگ‌ها ،همه مذهب‌ها ،همه جنس ها ،همه مسلمان ها در مکه و مدینه جمع می‌شوند و همدیگر را می بینند از اوضاع سیاسی و اجتماعی همدیگر مطلع میشوند لذا میفرمایند تببین،آگاهی ،هم‌افزایی بندگان خدا در مسیر مشکلات جوامع اسلامی که البته امروز و قبل از این هم مهم ترین مسئله جهان اسلام فلسطین بود امروز مهم ترین مسئله اسلام مسئله فلسطین و مسئله غزه است.

حجت‌الاسلام گنجه ای عنوان کرد: اگر امام راحل ما از قبل از انقلاب می فرمودند بزرگ ترین مسئله دنیای اسلام مسئله فلسطین را می دید ۷ اکتبر را میدید ۷ ماه اخیر را میدید شما ببینید این ها ۳۵ هزار مسلمان را قتل عام کردند و افتخار می کنند و امروز به رفح حمله کردند و خداوند لعنت کند این قوم اسرائیل را.

امام جمعه باشت عنوان کرد: امروز سردمداران و مجریان حج شاید اجازه ندهند تبیین صورت بگیرد ولی دل‌ها را رهبر معطم انقلاب حضرت آیه الله العظمی خامنه‌ای هدایت می‌کند که فرمودند حج امسال حج برائت است حج برائت و بیرازی از دشمنان ،هر سال حج برائت بود برائت در عرفه و این جز اعمال است ولی امسال مقام معظم رهبری فرمودند آن چیزی که باید در حج امسال شاخص باشد برائت و بیزاری از دشمنان خدا است.

وی تصریح کرد:امیدواریم امسال شاهد باشیم جای جای اعمال باید برائت برجسته باشد شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در سرزمین توحید و سرزمین الهی در مکه و مدینه بلند سر داده شود.

پایان پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.